Teknolojinin gelişmesiyle gelecekte dijital pazarlama nasıl evrilecek?
Rekabette var olabilmek için gelişen teknolojileri planlarımıza dünya ile aynı anda entegre etmek durumundayız. Önümüzdeki yıllarda, dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel reklam mecralarına yapılan yatırımlar azalacak. Peki geleceğin pazarlama yolculuğunda neler var?
- Sesli Asistanlar,
Sesli asistanlar müşteriler için hayatlarını kolaylaştıran teknolojik gelişim olarak görülüyor. Hızlı ulaşılabilirlik ve anlık cevap alma noktasında sesli asistanlar daha çok yaygınlaşacak.
- Sohbet Robotlarının Daha Fazla Alanda Kullanımı,
Yakın bir gelecekte markalar geliştirdikleri sohbet robotla ile ürünlerin daha kolay satılmasını sağlayacak ve tüketicilerle daha hızlı ve kolay iletişim kurabilecektir.
- Daha Fazla Sanal ve Artırılmış Gerçeklik,
Birçok marka artırılmış̧ gerçekliği dijital pazarlama alanında başarılı bir şekilde kullandı. Sanal ve artırılmış̧ gerçeklik teknolojisi, çevrimiçi olarak uzaktaki kullanıcılara neredeyse gerçeğe çok yakın bir deneyim yasama imkânı sağlıyor.
- Veriye Dayalı Kişiselleştirilmiş Pazarlama,
Geleneksel pazarlama etkisini kaybederek yerini veri analiziyle kişiye özel pazarlamaya bırakıyor. Artık tüketiciler reklam ve kampanyaların da kişisel ihtiyaçlarına cevap veren mesajlar görmek istiyorlar.
- Etkileyici Pazarlama
Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre internet kullanan gençlerin %70'i televizyon ünlülerine değil, ünlülere güveniyor. Önümüzdeki yıllarda etkileyici pazarlama noktasında tüm marka ve şirketlerin harekete geçmesi bekleniyor.