İş Hayatı kitaplarından “İŞİNİZİ YENİDEN YARATIN”ın yazarı TOM PETERS’a göre; işletmelerimizi Yeni Baştan Yaratmak bu kuşağın en önemli görevi ve sorumluluğudur. Tom Peters’dan ilham alarak 17 yıldır faaliyet gösteren Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği olarak varoluş amacımızı sorguladık. Yeni nesil bir STK haline gelebilmek, süreçlerimizi ve vizyonumuzu yenileyebilmek için bir çalışma gerçekleştirdik. Yönetim biçimimiz ve hedeflerimiz ile yeni bir anlayışı hayata geçirmeye başlıyoruz. Adımızı daha kapsayıcı, kucaklayıcı olma hedefiyle Pazarlama İletişimcileri Derneği (PİD) olarak yeniledik. Dönüşen sektöre uyum sağladığımız 2023 yılında yeni bir yapılanmaya başlayacağımız için çok heyecanlıyız.
Ajans ve markalarla daha fazla iletişimde olarak, ortak bilgi paylaşımına ihtiyacımız var. Ajanslara ilham vererek yaratıcı ekosistemin gelişmesine katkıda bulunarak, kurumsallaşmaları ve markaların kurumsallaşma ve referans noktasında hareket etmelerini sağlayarak sektöre liderlik etmeyi önemsiyoruz. Dijital ve fiziksel yolculukta, müşteriye en doğru deneyimi aktarmak, ajansların yetkinliğini artırmak, sektör problemlerinde güç birliği yapmak, sektörel etik kodların güçlendirilmesi ve sektörel ve üyeler arası iş birliği olanaklarına zemin hazırlamak hedeflerimiz arasında yer alıyor.
STK’ların sektörel gelişimde önemli rolü olduğunun farkındayız. Sektörel STK’lar ile toplumsal gelişim fırsatlarının aranması, sorunların çözülmesinde verimli adımlar atmak konusunda gayretliyiz.
2023 yılında da Metaverse evreninin büyük bir değişim yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Markaların stratejisini, pazarlama ve etkinlik alanında yapacağı çalışmaları Metaverse ile birleştireceğini, sosyal medyada deneyim ve his odaklı etkileşimli içeriklerin yaratıcılık ve farklı bakış açısıyla hazırlanacağını söyleyebiliriz. PİD ile değişime uyum sağladığımız 2023 yılında ailemizi geliştirmek ve büyütmek için çalışarak, derneğimizi sürdürülebilir projelerde görebileceğimizi belirtmek isteriz.
Elmas Özler
PİD Yönetim Kurulu Başkanı