
Yarışma, Jüri, ödüller, projeler derken 2020 Mart COVİD-19 sağlık krizi tüm gündemimizi değiştirdi.
Belirsizlikler ile şaşırdık, ardından durumu anlamaya çalıştık, kabulle geçmekte zorlandık. Hayatımızın öncelikleri değişti, yeni önlemler ile tanıştık.
Dijital ortamda iletişim sınır tanımasa da günlük yaşantımız bizi kısıtlara boğdu.
Dayanıklılık, esneklik, dönüşüm, hız, teknoloji, dijitalleşme, zoom, online vb anahtar kelimelerimiz oldu.
Zorlu sorgulamalardan geçtiğimiz bu dönemin başlangıcına geldi DP ödülleri jüri toplantısı.
Jürimiz ile yan yana toplanmayı hayal ederken koşullar gereği online buluşabildik.
2019 DP ödülleri için 11/13 Kasım 2020 tarihlerinde jüri üyelerimiz kıymetli zamanlarını projelerin ödüllendirilmesine ayırdı.
Sektörün seçkin akademisyenleri, basın mensupları, teknoloji düşünürleri, veri yöneticileri, marka yöneticileri, ajans başkanlarından oluşan jüri üyelerimiz,
En Sevilen Kafalar, En Cesur Başarılar’ı oyladı ve ödüller markalarına teslim edilmek üzere belirledi.
2019 dönemi DP Ödüllerine toplam 255 proje başvuruda bulundu.
Kısa listeye girmeyi hak eden 126 proje değerlendirildi ve oylandı.
Amaç, Strateji, Proje ve Sonuç kriterleri ile oylanan katma değer sağlamış projelerin ödülleri sahipleri ile buluşmaya hazır.
DP Ödülleri, Pazarlama iletişimine dönük geçmiş başarıları değerlendirmek ve geleceğe ışık olmak adına olumlu ve umutlu bir adım. Bu dönemde en çok umuda ihtiyacımız var.
Gelişmeler gösteriyor ki 2021 sonrası projelerde veriye dayalı pazarlama iletişimi stratejileri daha da önem kazanacak.
Dijital etkinliklerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli canlı veya hibrit etkinlikler gündemde olacak.
Gönlümüz bir araya gelebileceğimiz, deneyimci etkileşimin sağlandığı şahane içerikler, teknolojiler, sahneler, etkinlikler, festivaller, projeler hayata geçsin istiyor.
Deneyim yaşatan etkinlikler ile sahalara dönmek güzel olacak.
Yeni dönemde yenilikçi markaların nice yaratıcı projelerinde buluşmak üzere…
Elmas Özler
DPİD Asbaşkan