Tasarım, tüm dünyada neredeyse tüm sektörlerin bel kemiği olmuş durumda. İçeriğine ve amacına göre öncelikleri ile hassasiyetleri değişebilen tasarımlar, beklentiye göre şekilleniyor.
Odağında tasarım olan etkinlikler ise tasarımın; ekonomiye sağladığu katma değerini, ihracatta kaliteyi artırma potansiyelini ve insan hayatına dokunuşunu yıllardır irdeliyor. Dünyadaki örnekleri incelediğimizde Paris Design Week’in Maison & Objet Fuarı ile, Milan Design Week’in Salone Del Mobile Fuarı ile eş zamanlı düzenlendiğini görüyoruz. Bu sayede hem mevcut tasarım ekosistemi canlı tutuluyor hem de on binlerce iş insanının Paris’e ve Milano’ya gelmesi ile turizm geliri yaratılıyor.
Son yıllarda benzer tasarım etkinliklerinin ülkemizde de yapılıyor olması sevindirici. Design Week Turkey, Contemporary Istanbul, İstanbul Tasarım Bienali gibi etkinlikler git gide büyüyor ve gelişiyor.
OutWork Event olarak, Türkiye İhracatçılar Meclisi ev sahipliğinde yönettiğimiz Design Week Turkey’in içeriğini hazırlarken; kendimize atadığımız en temel meydan okuma, tüm tasarım ekosistemini bir araya getirme hedefiydi. Türkiye’nin en kapsamlı tasarım etkinliğini gerçekleştirmek üzere yola çıktık. Görsel iletişim, moda, mimari, sanat, endüstriyel tasarım vb. birçok disiplinden tasarımcıları ve tasarımlarını farklı ses gruplarında ve demografik özelliklerde 52.300 ziyaretçi ile buluşturduk.
Bu tarz içeriklerin ülkemizin imajına yönelik katkısı da tartışılmaz. Design Week Turkey’de yer alan, öz kültürümüzden beslenerek tasarlanmış eserlerden oluşan “Genetic Codes Of Turkish Design” sergisini, Dünya’nın önemli tekstil fuarlarından biri olan Heimtextil Frankfurt’a taşıdık ve inanılmaz bir ilgi ile karşılaştık.
İçerik üretmenin ne kadar zor ve kıymetli olduğunu bilen sektör profesyonellerimiz adına tasarım odaklı etkinliklerin çok ciddi bir değer önermesi sunduğunu vurgulamak isterim.
Cengiz AYYILDIZ
DPİD Yönetim Kurulu Üyesi